Nyhetsbrev är ett smart sätt att marknadsföra på, men ännu smartare är det att använda sig av marketing automation i din e-postmarknadsföring. I den här artikeln tar vi upp hur du kan använda dina nyhetsbrev på bästa sätt och hur marketing automation gör väsentlig skillnad.
Bättre nyhetsbrev med rätt fokus
Lägg upp dina nyhetsbrev utifrån dina potentiella kunder. Försök sätta dig in i deras intressen och behov, och se hur du kan uppnå dessa. Skapa innehåll som du tror kommer att passa de och som de kan ha nytta av. När mottagarna av dina nyhetsbrev känner att de får ut något av dina utskick kommer de sannolikt att fortsätta prenumerera. Designa även hela nyhetsbrevet så att det väcker uppmärksamhet, det ska inte bara gå mottagarna förbi.
Med nyhetsbrev kan du nå många människor med ett klick. Lägg därför lite extra tid på utformningen så att de ger så stor effekt som möjligt.
Varför du bör använda dig av marketing automation
Marketing automation förenklar, sparar tid och gör e-postmarknadsföring till något okomplicerat. Det gör också att du lättare kan strukturera upp dina utskick, få en ordentlig överblick och planera framåt.
Funktionen med marketing automation kan du få genom en plattform för nyhetsbrevsutskick. Ett exempel på en sådan plattform är Paloma. Paloma har flera olika smarta funktioner och verktyg, däribland marketing automation. Med deras marketing automation kan du schemalägga flöden som gör att utskick triggas av att en kund gör något på din hemsida, du kan även planera nyhetsbrev och dess utskick lång framåt i tiden så att du hela tiden är steget före. I Paloma kan du även designa snygga nyhetsbrev, använda praktiska mallar, sätta upp listor och mycket mer.
När du använder nyhetsbrev på rätt sätt kan det ge stora resultat. Var därför noga med upplägg och design. Marketing automation är ett smart sätt att göra ditt arbete enklare, snabbare och mer effektivt. Att automatisera har många fördelar.