Skip to main content

Du vill få din potentiella kund att agera, att ta steget, men hur gör man? Hur du utformar din hemsida, din copy och dina landningssidor har stor effekt på din försäljning. Allt från design, bilder och text har betydelse för slutresultatet. I den här artikeln kommer vi att ta upp hur användningen av CTA på din hemsida kan hjälpa din inbound marketing.

Vad är inbound marketing?

Inbound marketing handlar om att få kunden att komma till dig. Istället för att försöka söka upp de som man ofta annars gör på alla möjliga olika sätt. Med inbound marketing vill du locka kunden till dig och få de att göra ett val mer eller mindre på egen hand. Du vill fånga deras uppmärksamhet och göra det enkelt för de att börja interagera med ditt företag. 

Det finns många olika strategier du kan använda dig av för att locka kunder till dig. Du kan använda dig av digital marknadsföring på olika sociala medier, SEO (sökmotoroptimering), utskick av nyhetsbrev och även ett smart upplägg på din hemsida, landningssidor och annat med smart copy och CTA. 

Vad är en CTA?

CTA står för call to action och är något som uppmanar en person till att agera. Exempelvis “Kontakta oss”, “Köp här”, “Prenumerera idag”, “Läs mer” och mycket mer. En sådan liten text kan göra stor skillnad och få personen att fundera över att faktiskt ta steget och göra som personen mer eller mindre blir tillsagd. Det kan pusha personen att ta beslutet som de tvekar kring och göra att de tänker på det du som företag vill att de ska tänka på. 

Få hjälp av en plattform

När du ska hålla på med din marknadsföring och få kunden att komma till dig är det viktigt att du har rätt verktyg. Verktyg som kan hjälpa dig framåt och förenkla. En plattform som är designad för att hjälpa till med inbound marketing är ett smart val.

När du har fått folk att prenumerera på ditt nyhetsbrev vill du självklart se till att du skickar ut nyhetsbrev av bra kvalitet, snygg design och intressant fakta. Med plattformen Paloma kan du lyckas med just det. Paloma hjälper dig att planera och designa nyhetsbrev, schemalägga en smidig automation och mycket mer. Med rätt plattform blir din marknadsföring enkel.